Masz 0 produktow w Koszyku Koszyk: 0
do kasy suma: 0,00 zł
e-mailsklep@zmianyzmiany.pl darmowa dostawaDarmowa dostawa od 199zł!
 

Ile kalorii ma łyżeczka cukru?

Ile kalorii ma łyżeczka cukru?

Cukier to coś, co wielu osobom może kojarzyć się z przyjemnością i słodyczą. Niemniej osoby, które chociaż w małym stopniu dbają o swoje zdrowie, prawidłowe żywienie i aktywność fizyczną doskonale wiedzą, że biały cukier wcale nie niesie za sobą wyłącznie pozytywów. Biały cukier negatywnie wpływa na zdrowie, a do tego cechuje się dużą kalorycznością. W poniższym wpisie skupimy się szczególnie na drugim z wymienionych aspektów, a więc kaloryczności cukru. Sprawdź nasz artykuł i dowiedz się ile kalorii ma łyżeczka cukru, jak ograniczyć spożywanie cukru i poznaj nasze propozycje zdrowych zamienników przekąsek!

Kaloryczność cukru – ile cukru jest w przekąskach?

Czy wiesz ile kalorii ma cukier? 100 gram cukru ma aż 400 kcal, co oznacza, że zaledwie 1 łyżeczka (5g) cukru to około 20 kcal! Może wydawać Ci się, że 25 kalorii to jeszcze nie tak dużo, jednak czy wiesz ile takich łyżeczek znajduje się w napojach, batonach oraz innych przekąskach? W przypadku słodkich napojów mówimy o około 1,5-2 łyżeczkach na 100 ml. Oznacza to, że mała, półlitrowa butelka napoju może zawierać nawet 7-10 łyżeczek cukru! W przypadku batonów jest to około 5-6 łyżeczek w jednym batoniku. Kiedy dodamy do tego jeszcze inne składniki, jeden mały batonik może dostarczyć nam ponad 400 kcal. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę, że średnie dzienne zapotrzebowanie energetyczne wynosi 2000 kcal dla kobiet i 2500 kcal dla mężczyzn. To jednak nie wszystko – zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dzienne spożywanie białego cukru nie powinno przekraczać ok. 12 łyżeczek. Zobacz więc sam, jak niewiele potrzeba, aby zaszkodzić swojemu organizmowi. Wystarczy zjeść 2 batony w ciągu dnia, aby wyczerpać cały dzienny limit cukru. Kiedy jednak popijemy batony słodkim napojem, dodamy do tego poranną herbatę posłodzoną 2 łyżeczkami cukru, wówczas okazuje się, że dostarczamy naszemu organizmowi znacznie więcej cukru niż powinniśmy. To z kolei może wiązać się późniejszymi problemami zdrowotnymi, w tym cukrzycą, otyłością czy nawet chorobami sercowo-naczyniowymi i nowotworami. Czy wszystko to oznacza, że jesteśmy skazani na życie bez przekąsek i przyjemności? Nic z tych rzeczy!

Zdrowe przekąski bez cukru – batony ZmianyZmiany

O ile powinniśmy zrezygnować ze słodkich przekąsek bogatych w cukier, o tyle z pomocą przychodzą nam zdrowe przekąski bez dodatku cukru. Jednymi z nich są naturalne batony ZmianyZmiany, w których składzie znajdują się wyłącznie naturalne składniki, takie jak daktyle, owoce i orzechy. Zdrowe batony ZmianyZmiany nie zawierają przy tym żadnych dodatków białego cukru, konserwantów czy innych wzmacniaczy. Mimo to batony ZmianyZmiany pozostają słodkie, dzięki cukrom prostym zawartych w ich naturalnych składnikach. Oznacza to, zdrowe batony od ZmianyZmiany to dobry wybór dla osób, które preferują fit styl życia i stanowią świetną alternatywę dla klasycznych słodyczy. Sprawdź bogatą ofertę batonów i zdrowych przekąsek ZmianyZmiany i połącz zdrowe życie z przyjemnością!

Źródła:
https://ncez.pzh.gov.pl/
https://www.who.int/

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl